Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/1592
Title: The Effectiveness of teaching vocabulary though total physical responce method; an experimental study at the seventh Grade students of MTs Khazanah kebajikan Pondok Cabe Ilir
Authors: Misra Fadilah
Advisors: Syauki
Publisher: UIN syarif Hidayatullah Jakarta : Fakultas Tarbiyah Dan Ilmu Keguruan, 2011
Series/Report no.: 0111-10-10063;7101 PBE t
Abstract: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menggabarkan suatu kondisi yaitu keefektifan penggunaan metode Total Physical Response dalam mengajar kosakata pada kelas 7 siswa MTs Khazanah Kebajikan Pondok Cabe Ilir, serta, perbedaan penguasaan kosakata siswa yang diajarkan dengan menggunakan Total Physical Response method dibanding dengan penguagsaan kosakata siswa yang diajarkan dengan menggunakan Grammar Translation Method, dan prestasi penguasaan kosakata siswa yang diajarkan dengan menggunakan metode Total Physical Response. Selain itu tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendapatkan informasi tentang keefektifan penggunaan metode Total Physical Response dalam mengajar kosakata, Selebihnya hal ini dilakukan untuk mendapatkan ke effektifitasan teknik dalam mengajar kosakata di kelas 7 MTs Khazanah Kebajikan Pondok Cabe Ilir . siswa yang termasuk dalam penelitian ini berjumlah 30 orang. Penelitian ini termasuk penelitian experimental dalam bentuk kuantitatif dengan mengumpulkan data– data dari dokumetasi, observasi dan test. Data–data yang di kumpulkan dalam penelitian ini dianalisa menggunakan test-t. berdasarkan hasil statistik, telah di dapatkan nilai (t observasi) yaitu sebesar 4,01 dan nilai dari (t table) dari df 29 pada taraf signifikan 5% yaitu sebesar 2,04. Perbandingan dengan nilai pada taraf signifikan tersebut, penulis menemukan 4,01 >2,04. Jadi, jelas bahwa nilai lebih tinggi dari pada atau > . Selanjutnya dapat di tarik kesimpulan bahwa hipotesis nihil ( ), yaitu tidak ada pengaruh yang signifikan dari penggunaan metode Total Physical Response dalam mengajar kosakata ditolak. Sedangkan hypothesis alternative ( ), yaitu ada pengaruh yang signifikan dari penggunaan metode Total Physical Response dalam mengajar kosakata diterima. Berdasarkan hasil penelitian ini, dapat disimpulkan bahwa penggunaan metode Total Physical Response dalam mengajar kosakata adalah cukup berhasil, dengan metode Total Physical Response tidak hanya efektif untuk siswa, tertarik dalam belajar dan senang dalam melakukan kegiatan-kegiatan di kelas, tetapi metode Total Physical Response juga dapat memberikan siswa kesempatan lebih aktif belajar kosakata dalam bahasa inggris
The purpose of this study is to describe the objective condition of the effectiveness of using Total Physical Response Method in Teaching Vocabulary at the seventh grade of Islamic Junior High School (MTs) Khazanah Kebajikan Pondok Cabe Ilir. It includes the differences on the students’ vocabulary mastery learnt by using Total Physical Response Method compared to the students’ vocabulary mastery learnt by using Grammar Translation Method, and the students’ vocabulary achievement learnt by using Total Physical Response Method. The aim of the research is to gain the information about the effectiveness of Total Physical Response method in teaching vocabulary, moreover it is conducted to get the effective technique in teaching vocabulary at seventh grade of students of junior high School (MTs) Khazanah Kebajikan. The sample of the research was 30 students of seventh year. This research was using an experimental method in the quantitative form by collecting data from documentation, and test. The data collected in this research were analyzed by using t-test. According to the result of statistical calculation, the obtained value of (t-observation) is 4.01 and the value of “ ” (t table) from the df (29) on degree of significance of 5% is 2.04. Comparing the with each values of the degree of significance, the writer finds 4.01 > 2.04. So is higher than or > . Based on the result, the null hypothesis ( ) which says there is no significance influence of using Total Physical Response method in teaching vocabulary is rejected. It means that the alternative hypothesis ( ) which says that there is significance influence of using Total Physical Response method in teaching vocabulary is accepted. Based on the finding of this study it can be concluded that using Total Physical Response in teaching vocabulary is quite success by using TPR method. It is not only effective to lead students feel more interesting and enjoy doing activity in the class, but also it can give the students the opportunities to be active in learning English vocabulary.
Description: ix, 95 hal.; ilus.; 28 cm
URI: http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/1592
Appears in Collections:Skripsi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MISRA FADILLAH-FITK.pdf5.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in UINJKT-IR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.